Ανταποκρινόμενος άμεσα σε αιτήματα κατοίκων συγκεκριμένων τμημάτων του Οικισμού Δικαστικών Υπαλλήλων, ο Δήμος Μαραθώνος ενημερώνει ότι αύριο, Παρασκευή 14/3/2025 θα γίνει ο πρώτος έλεγχος ποιότητας του νερού συνολικά στο δίκτυο της περιοχής.
Για προληπτικούς λόγους παρακαλούμε τους κατοίκους του οικισμού, έως την ανάλυση των αποτελεσμάτων και του απαραίτητου δεύτερου ελέγχου, που θα γίνει στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας, να χρησιμοποιούν το νερό μόνον για μπάνιο και εξωτερική χρήση και όχι ως πόσιμο ή για μαγείρεμα.
Θα υπάρξει νεώτερη ανακοίνωση μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων.
Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.
Σχόλια 2
Τα εμφιαλωμενα νερα θα μας τα πληρωσει ο Δημος; Που πληρωνουμε το νερο πανακριβο και ειναι και ακαταλληλο. Ουτε στα ζωα δεν ανιζει να πινουν αφτο το βρωμονερο που μας παρεχει ο Δημος και μας το χρεωνει χρυσαφι!
Ο Δήμος Μαραθώνα χρεώνει τους δημότες με υπερβολικά υψηλές τιμές για την παροχή νερού, το οποίο δεν πληροί τις προδιαγραφές καταλληλότητας. Αυτό ενδέχεται να παραβιάζει θεμελιώδεις διατάξεις της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας, καθώς και να εγείρει ζητήματα αστικής και διοικητικής ευθύνης.
1. Παραβίαση της υποχρέωσης παροχής ασφαλούς πόσιμου νερού
Σύμφωνα με το Π.Δ. 51/2007 (ΦΕΚ 54/Α/2007), το οποίο ενσωματώνει την Οδηγία 98/83/ΕΚ για την ποιότητα του νερού ανθρώπινης κατανάλωσης:
Άρθρο 4: Το νερό που διατίθεται στο κοινό πρέπει να είναι υγιεινό και καθαρό.
Άρθρο 7: Οι αρμόδιες αρχές (Δήμοι & ΔΕΥΑ) έχουν νομική υποχρέωση να διασφαλίζουν την ποιότητα του νερού.
Αν το νερό στον Δήμο Μαραθώνα κρίνεται μη πόσιμο ή επικίνδυνο, ο Δήμος παραβιάζει τις υποχρεώσεις του και θα μπορούσε να θεωρηθεί υπεύθυνος για παραλείψεις που θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία.
2. Παράνομη χρέωση για μη ασφαλές προϊόν
Το γεγονός ότι το νερό δεν είναι κατάλληλο προς πόση ενώ οι δημότες εξακολουθούν να χρεώνονται, ενδέχεται να παραβιάζει:
Τον Αστικό Κώδικα (άρθρα 288 & 914-932) περί ευθύνης για παράνομη ζημία. Οι καταναλωτές πληρώνουν για υπηρεσία που δεν ανταποκρίνεται στις συμβατικές και νόμιμες προδιαγραφές.
Τον Ν. 2251/1994 (Προστασία Καταναλωτή), ο οποίος απαγορεύει την πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών που δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφάλειας και υγιεινής.
3. Δικαίωμα Διεκδίκησης
Με βάση τα παραπάνω, οι δημότες μπορούν:
Να προσφύγουν στην Αρχή Προστασίας του Καταναλωτή ζητώντας έρευνα για καταχρηστική τιμολόγηση.
Να υποβάλουν ομαδική αγωγή (class action) κατά του Δήμου για επιστροφή χρημάτων που καταβλήθηκαν για μη ασφαλές νερό.
Να ζητήσουν παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη, καθώς η μη ασφαλής παροχή νερού θίγει θεμελιώδη δικαιώματα.
Να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη για αποζημίωση αν αποδειχθεί ότι η κακή ποιότητα του νερού προκάλεσε βλάβες στην υγεία ή πρόσθετα έξοδα (π.χ. αγορά εμφιαλωμένου νερού).
4. Άμεσες Απαιτήσεις από τον Δήμο
Αναστολή της χρέωσης μέχρι την πλήρη αποκατάσταση της ποιότητας του νερού.
Δημοσιοποίηση όλων των ελέγχων και των εργαστηριακών αποτελεσμάτων.
Δωρεάν διάθεση πόσιμου νερού στους δημότες έως ότου επιβεβαιωθεί η καταλληλότητα της παροχής.
Αναδρομική μείωση τιμολογίων και αποζημίωση για τους λογαριασμούς που αφορούσαν μη πόσιμο νερό.
Κλείσιμο:
Αν ο Δήμος δεν ανταποκριθεί άμεσα, υπάρχει σαφής νομική βάση για κινητοποίηση των πολιτών, καταγγελία στις αρμόδιες αρχές και προσφυγή στη Δικαιοσύνη. Το νερό δεν είναι πολυτέλεια, είναι θεμελιώδες δικαίωμα. Και αν ο Δήμος Μαραθώνα δεν μπορεί να το διασφαλίσει, τότε πρέπει να λογοδοτήσει.